350 har en "vackrare" gång än 600. Inget kan mäta sig mer gången på en motor utrustad med ett hederligt Bosch insprutningssystem. Ta t.ex gången på en gammal MAN från slutet av 40:i talet, de hade också Bosch insprutning av den gamla skolan och motorgången blev sagolik. Så att kvaliteten på en 350 kan sägas var högre än på en 600 stämmer nog i det avseendet, men 600 hade också fördelar mot 350 varianten och i grunden är det "samma" motor med olika insprutningssystem. 350 har ett Tyskt Bosch system som nog är oöverträffat både när det gäller teknisk finnes och driftsäkerhet, 600 har ett billigare Engelskt system från Simms som med facit i hand visade sig var ovanligt lyckat på den motorn! Fördelen med 600 är att den blev rappare och lite starkare men även 350 motorn fanns med samma effektuttag som 600 i Pentautförande. Insprutningssystemet kräver inget "dagligt" underhåll på 600 när det inte är några oljor som ska hållas efter i de pumparna vilket tyvärr ofta glömts bort på 350 motorn med havererade pumpar som följd. 600 motorns pump smörjs med motorns
smörjolja och sköter sig på så vis själv kan man säga.
600 motorn fick skulle det visa sig oförskyllt dåligt rykte från början, nu med facit i hand har det visat sig att det är en oerhört bra motor även det. Faktiskt inte sämre än 350 motorn på något vis utan då möjligen att 350 är trevligare att lyssna till för de som uppskattar ren motorgång.
Även BM 35/36 motorn som är de trecylindriga BM motorernas moder ska vi komma ihåg i detta sammanhang, även om de inte riktigt kan mäta sig med de nyare 1113 motorena i arbetsvilja, ökningen av borrningen från 105mm i 1053 till 111mm 1113 blev ändå ett mycket lyckat drag.