Hejsan nu börjar det dra ihop sig och jag har fått hem dom sista delarna till boxern för att den ska vara körklar.
Och det är så att förra året efter att jag bytte topppackning efter att den stått ett par år med vatten i motorn. så han den startas ngr gånger och gå någon timma,när jag skulle efterdra toppen och justera ventilerna blev ja förvånnad över att det var snustort där uppe, började bli orolig skruvade bort ventilmekanism och kollade så att det kom olja upp till det lilla röret som går vidare till ventilmekansim och när jag körde på starten skvätte de olja ur hålet ca 5-10cm högt och jag gjorde rent allt innan ja satte dit det igen och efter det funkade det fortfarande inte som jag vill det kom upp lite olja ur en vipparm, väldigt lite!
sen stäldes den in och jag har gjort en hel del på den bl.a bytt motorolja och filter från 10w30 till 15w40 mineral olja. har inte kunnat startat den ännu så vet inte om det blir något bättre efter detta
jag har inte kunnat se oljetryck då mätaren är kass(enligt förra ägaren) derför började ja bli orolig törs inte köra den om det ska vara 0kg oljetryck efter jag bytt mätare och givare om det behövs
ett par saker till kan jag nämna som hjälp, jag har oljefilter från vw diesel och det är identiskt i storlek och tätningen osv som det filtret som hör till motorn. kan det ha ngn betydelse att det är tätare så pumpen inte orkar med att dra igenom oljan men hade ju väldigt tunn olja.
och jag har kollat oljan då jag testa den förra året det var jämt en liten bit under max på stickan
Motorn var väldigt smutsig invändigt så när jag bytt pakningen osv så bytte ja filter och olja men det blev bäcksvart direkt kan det varit så att oljefiltret blev tätt direkt? men det sitte väll en sk bypass ventil som släpper förbi oljan?
Hjälp uppskattas verkligen, det blev lite söligt skrivet fråga om ni inte förstod riktigt