Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

KCR eller Promotech?

10 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

mickel räv (trådstartaren)

#1 » 21:07:24, 08-06-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Han jag jobbar åt är sugen att montera i en effektbox i våran JD och frågan är vilken box som är bäst?

Om jag förstått saken rätt är Promotechs lite mera avancerad men att dom ligger snarlikt i pris.
mickel räv
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 19:35:36, 19-05-2007
Ort: Norra uppland
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: John Deere, Case IH



bangt

#2 » 22:06:39, 08-06-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

bangt
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:36:06, 11-03-2008

bert

#3 » 22:23:13, 08-06-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

jag hade satsat på promotechen iom dom ändrar tiderna på spridaren fick inte kläm om kcrboxen gör det för en del höjer bara pumptrycket och det pallar inte den med längre tid med ett ganska kostsamt haveri som följd
bert
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:27:16, 30-01-2010
Ort: Ryd södrasmåland
Maskintyp: Traktor
Maskin: valtra i lite olika storlekar

robin

#4 » 23:03:58, 08-06-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

för effektens skull spelar det nog ingen roll. jag har KCR på min New Holland TS 125A och har ca 200 hk i den nu men skulle jag ha köpt box i dag så hade jag nog köpt promotech för dom höjer oftast inte comonrailtrycket som kcr gör jag tror inte att det är så bra för comonrailpumpen och för spridarna när man höjer trycket. Promotech lite dyrare boxar ändrar på insprutnings tiderna i stället.
Användarvisningsbild
robin
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:30:35, 07-04-2007
Ort: Älmhult
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Min maskinpark består av
Fendt 724 -16
Fendt 826 -11
Fendt 936 -08
Deutz 7250 ttv -16
New Holland TVT190 -04
New Holland Ts125a -05
Case ih 5120 -94
Volvo EC250 D L
Volvoec240bnlc
Volvo Ec 140 DLM
Volvo ec 15
Volvo A25c
Ljungby L12 -02
Ljungby L15 -15
Ljungby L15 -07
Ljungby L18 -07
Slagkraft w17
Scania 124 420 kranbil med växlare
Ösa 8WD ombyggdSupereva -00 med sp451lf
ecolog580b logmax 5 o 6000
valmet 830.3
Tröska Newholland claysson 1530

dimorep

#5 » 23:14:04, 08-06-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Skulle vara kul att ansluta en yttre railtrycksmätare och se om och isf hur mycket railtrycket ökas.

Borde kunna bekräfta eller döda de ryktena som finns om vilken box som ändrar på vad...
Erfarenhet är inget som går att köpa, det måste man slita hårt och länge för att få tillgång till!

Inte dött, -bara tröttnat och slutat att skriva på forumet...
Användarvisningsbild
dimorep
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:23:49, 10-08-2009
Ort: Skåneland
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Skruvar betydligt mera i maskiner än kör.

robin

#6 » 23:20:05, 08-06-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

dimorep skrev:Skulle vara kul att ansluta en yttre railtrycksmätare och se om och isf hur mycket railtrycket ökas.

Borde kunna bekräfta eller döda de ryktena som finns om vilken box som ändrar på vad...


ja det hade det men det är väl dyra mätare? kcr boxen kopplas på comonrailtycksgivaren så den lura ju datorn att det är lägre tryck än vad det är som jag har fattat det.
Användarvisningsbild
robin
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:30:35, 07-04-2007
Ort: Älmhult
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Min maskinpark består av
Fendt 724 -16
Fendt 826 -11
Fendt 936 -08
Deutz 7250 ttv -16
New Holland TVT190 -04
New Holland Ts125a -05
Case ih 5120 -94
Volvo EC250 D L
Volvoec240bnlc
Volvo Ec 140 DLM
Volvo ec 15
Volvo A25c
Ljungby L12 -02
Ljungby L15 -15
Ljungby L15 -07
Ljungby L18 -07
Slagkraft w17
Scania 124 420 kranbil med växlare
Ösa 8WD ombyggdSupereva -00 med sp451lf
ecolog580b logmax 5 o 6000
valmet 830.3
Tröska Newholland claysson 1530

dimorep

#7 » 00:17:37, 09-06-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Allt är relativt, men så länge det är utr. som behövs för felsökning så generera det i slutändan pengar. Och priset för testlådan var inte högre än vad en högtyckspump och FCU kostar tillsammans, så den är insparad om jag kan förebygga två ofakturerbara "felbyten"...

Har kollat railtrycket via diagnosuttaget (signal från ord. railtrycksgivare) på en motor med inkopplad effektbox och där visades bara normala värden.
Erfarenhet är inget som går att köpa, det måste man slita hårt och länge för att få tillgång till!

Inte dött, -bara tröttnat och slutat att skriva på forumet...
Användarvisningsbild
dimorep
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:23:49, 10-08-2009
Ort: Skåneland
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Skruvar betydligt mera i maskiner än kör.

commonrailspec

#8 » 17:15:09, 30-09-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

mickel räv skrev:Han jag jobbar åt är sugen att montera i en effektbox i våran JD och frågan är vilken box som är bäst?

Om jag förstått saken rätt är Promotechs lite mera avancerad men att dom ligger snarlikt i pris.


Min johndeerhandlare rekommenderade oss en steinbauerbox den fungerar kanonbra 25% bromsad vrid och effekt
commonrailspec
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 17:08:25, 30-09-2012
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: rottne

commonrailspec

#9 » 17:23:30, 30-09-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

dimorep skrev:Skulle vara kul att ansluta en yttre railtrycksmätare och se om och isf hur mycket railtrycket ökas.

Borde kunna bekräfta eller döda de ryktena som finns om vilken box som ändrar på vad...


Trycket kan bara ökas med 200bar sedan löser säkerhetsventilen ut den ska bytas om den löst ut.För att få 20% vrid/effekt måste trycket ökas med 20% det går inte på varken 1300 eller 1800 bars system
commonrailspec
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 17:08:25, 30-09-2012
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: rottne

commonrailspec

#10 » 17:31:43, 30-09-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

dimorep skrev:Allt är relativt, men så länge det är utr. som behövs för felsökning så generera det i slutändan pengar. Och priset för testlådan var inte högre än vad en högtyckspump och FCU kostar tillsammans, så den är insparad om jag kan förebygga två ofakturerbara "felbyten"...

Har kollat railtrycket via diagnosuttaget (signal från ord. railtrycksgivare) på en motor med inkopplad effektbox och där visades bara normala värden.

Man lurar spänningssignalen från railtrycksgivaren med ett motstånd på ca 400ohm så trycket ser normalt ut i diagnosen men i själva verket är högre
commonrailspec
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 17:08:25, 30-09-2012
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: rottne


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: bert, joures och 19 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se