Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Lufta hydraul på BM 350

4 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

tobbe-38 (trådstartaren)

#1 » 22:24:30, 13-06-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hejsan, jag har tätat sug/retur ledningarna på boxern och fyllt tanken med olja, men hyudraulen funkar inte riktigt jag körde på uttaget som kopplas till maskinen bakom(vad den nu heter) men den spottar luft och ibland kommer det ren olja och sen spottar den och det kommer bara luft i flera sekunder sen olja igen osv. jag har kört ut 5liter på de sättet nu utan bra resultat självklart har jag fyllt på efterhand.

sen har jag försökt hissa upp lyftarmarna och efter ett tag så gick dom upp nån cm sen när jag hade hållt på ett tag fick jag upp dom halvägs och dom går inte ner igen när man drar ner spaken och den är väldigt svampig(luft i systemet) sen bubblar det i hydraul tanken när man tex hänger sig på lyftarmarna

Mvh
tobbe-38
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 21:45:02, 13-01-2011
Ort: Fagerås
Maskintyp: Traktor
Maskin: 350 Boxer - 64



ulfgustav

#2 » 08:02:16, 14-06-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej
Det är inte luften som är problemet, hydraulsystemet behöver du inte lufta utan det är sannolikt så att du har problem med ventilreglaget alternativt pumpen.
Jag har ingen erfarenhet av specifika ventilproblem på denna maskin, men det kanske finns andra här på forumet som har det
ulfgustav
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 22:28:35, 25-01-2010
Ort: Södra Lappland
Sverige
Maskintyp: Traktor

LeifAndersson

#3 » 08:20:34, 14-06-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Troligen har du inte fått sugledningen tät, den drar luft mellan tank och pump.
Användarvisningsbild
LeifAndersson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:11:07, 27-08-2009
Sverige
Maskintyp: Hjullastare

tobbe-38 (trådstartaren)

#4 » 12:05:54, 14-06-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Problemet blev ju efter att sugledningen blev bortplockad, men jag har ju satt dit nya slangbitar som ska täta skarvarna på rören så jag tycker ju inte att det borde läcka ,

Men jag får kolla nogare ska ju ändå montera retur på den så vi kan börja använda tallriksslåttern bakom den

Mvh
tobbe-38
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 21:45:02, 13-01-2011
Ort: Fagerås
Maskintyp: Traktor
Maskin: 350 Boxer - 64


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se