Jag tror, med benämning på tror att allt beror på att maskinerna står med en skvätt diesel i för dom brukas för lite, då blir det kondens, rost, till detta bristfällig service och otäta diesellock, dom måste kosta en förmögenhet med tanke på att dom inte helt sällan är bristfälliga...
När jag körde i jordbruket så vart ju alltid tankarna fulla, det var ju omsättning på soppan i tankarna och, maskinerna servades med oljor o filter och jag märkte aldrig av några som helst problem med soppan, ja jo när den sträva gröndieselen kom så skar ju ej motoroljesmorda dieselpumpar i parti o minut, en lokal grävnisse här köpte några 20 liters dunkar med tvåtaktsolja varje gång han fick hem diesel o hällde i gårdstanken, hans pump/ar skar aldrig efter det igen.
Jag har förmånen att få låna en åldrad JCB
traktorgrävare o en BM 500 av en vän ibland, dessa står inte fulltankade mellan körningarna men jag har då inte sett någon tillväxt i några tankar, men väl skit i glaskoppen under filtren, o ja då BYTER vi filter och rengör när behov uppstår oavsett vad timmarna säger.
Grannbonden som kör nya traktorer har inga problem med dieselen och ingen annan jag vet som kör heller, alla har dock en sak gemensamt, maskinerna sköts med den servicen som skall utföras.
Känsliga människor kör med miljömotor, riktiga män kör påskruvad BM.
Ärligheten sårar och kränker dig, vad gör då lögnen?
Tekniker fyller på mjölkpulver i kaffeautomaten, Mekaniker river ner och monterar ihop en motor.
Betalar du i jordnötter,får du apor.