Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

MF 365 bromsproblem

4 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

MartinS (trådstartaren)

#1 » 15:20:27, 04-01-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har försökt söka lite men hittar inget som hjälper mig på vägen. Har en MF 365 från 90 som bromsarna bråkar med mig på. Under sommarhalvåret fungerar dom fint, men på vintern när det blir kallgrader blir fotbromsen riktigt dålig, om den ens fungerar. Handbromsen fungerar fint hela tiden. Några förslag på vad jag kan göra, och kanske länkar eller ideer om var jag får tag på en enklare rephandbok för en 365:a som beskriver vätskebyte, luftning etc.?

Tack på förhand!
MartinS
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 14:52:30, 06-09-2013
Ort: Tjörn



Magnus Isakson

#2 » 23:34:37, 04-01-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Gammal bromsvätska som sugit åt sig mycket vatten med åren och därför fryser ? Hade det problemet på en gammal traktor för länge sen, försvann efter byte av bromsvätska.
Magnus Isakson
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 17:21:24, 09-02-2006
Ort: Boden
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 5455
Case 1594
BM 230 (Victor)
Komatsu PC45-1
Avant 420

MartinS (trådstartaren)

#3 » 23:38:09, 04-01-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har funderat lite kring det också, någon som vet hur man byter vätskan i en dylik trakor? Var luftar jag?

/Martin
MartinS
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 14:52:30, 06-09-2013
Ort: Tjörn

MartinS (trådstartaren)

#4 » 13:28:14, 11-01-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag hittade ett fördelningsblock av något slag, det är även dit vajern från handbromsen går. Därpå ser det ut att sitta två luftnipplar. Är det bara att lufta dessa på traditionellt sätt (som man gör på bilar) och fylla på med ny vätska i behållaren? Någon som har några förslag/tips/ideer kring detta?
MartinS
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 14:52:30, 06-09-2013
Ort: Tjörn


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se