Över huvudcylinder vid pedalerna.. Det är returolja från växellådans
oljekylare som på väg tillbaka gör ett sista gupp i ett yrör som ska förse bromsarna med
olja..tanken ska helt enkelt skapa en shörre tillgänglig volym än vad de futtiga slangarna mellan yrören och huvudcylindrsrna ger.. Tror en stor del i problemet är att man slarvar med oljenivån i lådan och får man då in
luft i kretsen via pumpen så spär man på problemen.
Men som med allt annat kan det ju vara fler fel.. Bromsarna i trumpeterna går i oljebad och det ska mycket till för att köra slut på dem. Men tätningarna runt den ganska stora
kolv som fixar kraften är ju många som fått byta. antagligen ofta pga för lite belägg kvar??
Parkeringsbromsen är ju en helt egen historia. Helt oberoende av färdbromsen. Och är ett bromsband som verkar på piniongaxeln. Finns två sätt att byta. Dels genom
sidolucka framför trumpeten och det är trååångt och pilligt. Eller genom att lyfta hydraul locket och meka uppifrån. Mycket skruvande med hytten osv..
Kolla över att
spak och vajer till handbromsen är ok innan du börjar med detta.
Ibland känns det som dessa bromsar fyller halva forumet, finns nästan hur många trådar som helst men det brukar vara detta som framkommer.
Många uppskattar BM 500,ans verkstadshandbok framför IH's egen. Båda finns i downloads..
Utan lantbruk blir du naken, hungrig och nykter.
"Erfarenhet är den hårdaste läraren. Den ger dej provet först och lektionen efteråt" Oscar Wilde