Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

David Brown - Cav pump läcker

3 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

bm 700 (trådstartaren)

#1 » 14:25:20, 16-01-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Så läcker min "rundpump" då, DB´s pump skiljer sig lite från t,ex BM 400´s, beroende av om jag lyckas få till någon bild här eller inte så ska jag försöka förklara,
det är altså från under pumpen det läcker, där sitter det som en liten "påbyggnad" med ett t-kors, det ser ut att läcka dels från "påbyggnaden" samt t-korset.

vill höra med er "som kan detta" om det är mer eller mindre riskfritt att dementera detta del för åtgärd/tätning".

Bilderna blev inget bra med hoppas att ni ser någolunda.

Tacksam för svar.


Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
bm 700
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:27:57, 01-12-2011
Maskintyp: Lastbil
Maskin: Volvo BM 700
DB 995



Turbodiesel

#2 » 16:00:09, 16-01-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tag kontakt med någon dieselfirma innan du demonterar något. Packningarna till denna modell tror jag inte ingår i "standard" p-sats för DPA pumparna. T-korset är egentligen en kran att påverka förställningen med. Används vid kallstart (kolla instruktionsbok).

Nippeln med "kran" på kan innehålla en kula. Var mycket försiktig vid ev demontering så du ser ifall där finns en kula eller inte. Lätt att slarva bort den.

Annars inget speciellt med denna, du behöver inte lossa mer än nippeln med "kran" samt den andra muttern till vänster.

Ska du sedan demontera själva omställaren "påbyggnaden" gäller det att notera EXAKT hur dess inre beståndsdelar är monterade. Div fjädrar samt shims är lätt att tappa bort/ montera fel. Strikt renlighet är att rekommendera! Banjoskruven är speciellt viktig att momentdra.
Användarvisningsbild
Turbodiesel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:11:13, 21-05-2008
Ort: U-ganda
Sverige
Maskin: John-Deere

bm 700 (trådstartaren)

#3 » 21:32:49, 17-01-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja det var lite som jag misstänkte då, men man vill alltid höra från någon mer innan man gör något, bättre att fråga en gång för mycket. tack för svaret :wave:
Användarvisningsbild
bm 700
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:27:57, 01-12-2011
Maskintyp: Lastbil
Maskin: Volvo BM 700
DB 995


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 33 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se