Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

John Deere 2130 startar inte

18 inlägg • Sida 2 av 2
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

T powa

#16 » 10:27:31, 12-07-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kolla även så du har tillräckligt med diesel i tanken ! på min 3130 som jag hade var det viktigt att man alltid hade 10 l kvar annars blev det bränslestopp. Det gick åt minst 20 liter för att kunna starta upp den sedan samt massor med pumpa på matarpumpen.
Eftersom det sitter ett soppa filter i glas ,ända bak vid vindrutan så är det massor med luft som ska ut ur systemet innan motorn kommer att starta.
Det brukar va två bränsleskruvar att lufta ur pumpen med. De ska ju va en liten bult genom en större mutter. Det kan ju hända att de har bytt till en grövre bult enbart då? Då man lätt drar sönder de där små skruvarna.
Hugger matarpumpen i som den ska då?
T powa
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 15:28:32, 07-08-2011
Maskintyp: Traktor
Maskin: Ih 1255 -84 Tranås 1700 lastare
Fella sm 300 trans slåtter kross
japa 320 vedmaskin

Sålt John deere 3130 ,Fordson major -54



T powa

#17 » 11:03:55, 12-07-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Walle2130 skrev:Okej ska pröva detta. Jag lossar altså nere vid pumpen då? Finns det något filer man kan göra rent eller liknande? OM pumpen är kaputt/skiten kan man lämna iväg den till någon då? Är det dyrt?
MVH

Du har ev tre filltrerins punkter att kolla upp det första är en glaskopp bredvid tanken .
Sedan sitter det ett finmaskigt metallnät i matarpumpen om det är den platta modellen annars brukar det va någon kopp där med .
Det sista filtret är ett stort rektangulärt glasfilter framme vid förar hytten längst bak på motorblocket.
På min 3130 som jag hade var det massor med rost ,samt sand i både glaskoppen samt silen till matarpumpen.
Är det en traktor som har stått still länge så lär det nog va kondens i tanken som i sin tur framkallar rost
T powa
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 15:28:32, 07-08-2011
Maskintyp: Traktor
Maskin: Ih 1255 -84 Tranås 1700 lastare
Fella sm 300 trans slåtter kross
japa 320 vedmaskin

Sålt John deere 3130 ,Fordson major -54

Walle2130 (trådstartaren)

#18 » 12:35:30, 15-10-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag ska kolla efter den andra idag. Kan ta ett kort på pumpen också så kanske någon kan vägleda mig.


Har fått tips om att ta bort ett lock på pumpen där stoppen sitter för att kolla om den fungerar också.

Är verkligen tacksam för alla tips och råd. Vill inte ge upp denna traktorn. De
Walle2130
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 02:10:50, 02-03-2012
Maskintyp: Traktor
Maskin: John Deere 2130


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Kenneth J och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se