Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Deutz Fahr bromsjustering

1 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

jol82 (trådstartaren)

#1 » 17:57:21, 19-08-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!

Hade tänkt försöka fixa upp farsans gamla Deutz-Fahr D6207 när den ändå tillfälligt står på min gård.
Men hur gör man när man justerar bromsarna på denna maskin? dom tar i princip inte alls just nu..
Kommit fram till att det är mekaniska bromsar och att jag borde ska skruva på dom muttrarna som syns på dom två mittersta bilderna.
Ska jag lyfta upp en sida i taget och bara skruva åt nått håll så dom blir mer spänd? Trycka in bromsen samtidigt? hur är egentligen förfarandet så det blir jämt och bra?

Är det nån som har en rephandbok i typ pdf-format eller liknande så vore det också kanon, har lite annat jag tänkt försöka fixa också.

Bild
Bild
Bild
Bild

1 person gillar det här inlägget.
jol82
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 21:37:33, 10-06-2016
Ort: Skellefteå
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: DB 880, DB 996 4wd




Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se