Som skrivits så är ju underhållet oavsett märke avgörande, jag köper hellre en
traktor som gått 10-20000 timmar med full historik och i gott orenoverat skick, än ett penselrenoverat lik med ca 7000 timmar på mätaren och som ingen historia har.
Gäller ju för fordon utan elektronik i, fordon med elektronik i skulle jag inte ens titta åt.
När jag körde BM på 90 talet så hade 650 traktorerna gått runt 8k mot slutet och dom drog som nya fortfarande, lite påställda då soppan blev sämmre, en granngård hade en 700 som gick väldigt hårt och den renoverades motorn på runt 12k timmar och turbon byttes vid ca 13-14k timmar, eller om det var tvärt om, är ju många årsedan nu.
En får dock tänka på timmarna hur dom räknas, 805án jag körde hade elektrisk räknare och räknade timmar då maskinen var strömsatt, BM räknade heltimmar mekaniskt över
PTO varvet och under det så var det mindre registrerad tid om jag förstod det hela rätt, så vi bytte
olja på mindre timmar på BM än på Valmeten om jag minns rätt.
Känsliga människor kör med miljömotor, riktiga män kör påskruvad BM.
Ärligheten sårar och kränker dig, vad gör då lögnen?
Tekniker fyller på mjölkpulver i kaffeautomaten, Mekaniker river ner och monterar ihop en motor.
Betalar du i jordnötter,får du apor.