Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Hydraulisk inkoppling 4wd lambo 1060

4 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

hornet (trådstartaren)

#1 » 23:20:59, 05-09-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej,

Jag har en lambo 1060 -96 där 4wd är inkopplad permanent. Diff går ej aktivera. Den har hydraulisk inkoppling på 4wd, diff och kraftuttag. Alla magnetventiler fungerar.

Enl tips är nästa steg att kolla slavcylinder, men var sitter den? Ser den inte utifrån och har ingen aning var man börjar skruva. Någon som meckat i dessa traktorer?

Har just bytt framdäck och det känns onödigt att rulla asfalt med 4 WD inkopplad och diff är ju bra att ha ibland..
hornet
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:54:37, 20-07-2007



Turbodiesel

#2 » 23:26:31, 05-09-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Funkar kraftuttaget som det ska? med belastning då.

Annars skulle jag först mätt trycket, så att det är som det ska. Eller är det gjort?
TD´s gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bättre förr..
Användarvisningsbild
Turbodiesel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:11:13, 21-05-2008
Ort: U-ganda
Sverige
Maskin: John-Deere

bonnen513

#3 » 06:20:17, 06-09-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Sitter nog en vanlig hydraulik lamellkoppling där kolven är inbyggd i lamellpaketet.
Men jag tror du ska undersöka alla andra möjliga felkällor först då det är en del jobb med att få ut den klumpen för att finna att den är hel.

Hur är det konstaterat att magnetventilerna funkar?
Dom kan ju bli magnetiska men ändå inte dra sliden om den kärvar

Jag hade det problemet på min Lambo för några år sen och då vill jag minnas att felet sätt i strömbrytaren.

Sen är frågan om den kopplar i eller ur med hydraultryck och det borde ju jag kunna svara på men är osäker på det nu

Det går in ett klent hydraulrör mitt under traktorn som sitter med en banjobult, lossa den och starta och slå av och på fyrhjulsdriften och se om det kommer olja ur röret och om flödet slutar. Det är inga extrema olemängde som kommer där men en balja under och ett spengummi på röret är inte fel
Användarvisningsbild
bonnen513
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:36:25, 21-03-2013
Ort: Tämta
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: valmet 6800
lamborghini formula 135
huddig 760
valmet 805 såld till skojarna i fritsla
valmet 903 renoveringsobjekt på is
mf 35x
Lamborghini Racing 150
Valmet/Valtra 900
Strautmann Giga Vittesse 2

Marcus73

#4 » 00:32:32, 12-10-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej,

Jag har också samma problem på min Lamborghini Premium 1060. Enligt importören är det en o-ring nånstans i växellådan (om jag minns rätt) som är trasig.
Tråden är ett år gammal, hittade du felet på din traktor? Vore intressant med lite mer information...

Marcus
Marcus73
1 inlägg
 
Blev medlem: 18:10:32, 09-11-2015
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Lamborghini Premium 1060 1998


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 9 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se