Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Case ih 956 4wd

3 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

Beier-gotland (trådstartaren)

#1 » 09:22:53, 24-06-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej! Har en ih 956 axl-89 där 4wd aldrig har fungerat i min ägo. Har plockat bort solenoiden och gjort ren den och den klickar, jag har nu även skruvat bort kardanaxeln och kontrollerat att den driver. Nu blir nästa att kolla lamellerna. Är det någon som vet hur pass komplicerat det är? Finns ju nåt oljetråg under har jag sett. Kan man komma in den vägen eller måste man dela traktorn? Finns det någon som har bytt lamellerna på sin 4wd som ev. Har bilder på det så skulle det uppskattas. Vad jag har förstått så ligger 4wd alltid på och kopplas ur med oljetryck. Stämmer det? Tack på förhand! Mvh calle
Beier-gotland
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 09:31:56, 06-05-2019
Ort: Gotland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Case ih 956 xl



magirus

#2 » 09:44:27, 24-06-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Finns det nåt här som kan vara till hjälp?

Case IH 956XL/1056XL instruktionsbok

Case IH 743 - 1455XL servicehandbok

Lycka till! :shake_hands:
magirus
 

Masseydriver

#3 » 11:39:25, 24-06-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej , Kopplingen för framhjulsdriften sitter i klumpen under växellådan där drivaxeln framåt kommer ut . Skruva loss klumpen och lägg upp den på bänken så kommer du åt lameller lite annat. Du behöver inte dela på traktorn . Lamellerna är ansatta med fjäderkraft och frikopplas med tryck.
Masseydriver
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 16:29:37, 17-07-2016
Ort: Sundsvall
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Åkerman H7c, Massey Ferguson 65


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se