Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Söker lite snabba köpråd om case 5120

3 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

macce92 (trådstartaren)

#1 » 17:18:33, 07-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hejsan! Nu är det så att jag har fått ett erbjudande att köpa en case 5120 årsmodell 90 med en trima lastare.

Gått ca 11000 timmar.
Däcken är inte dom bästa så dom får snart bytas.

Vet inte mycket mer om traktorn i dagsläget utan att jag ska åka och titta på den imorgon.

Nu skulle jag vilja ha lite hjälp med vad jag ska hålla extra koll på när jag tittar på den. Är helt nollad när det gäller denna traktorn,

Priset vet jag inte till 100% ännu men skulle kunna tänka 70+moms ca.


Traktorn har tänkt att användas till lite skogskörning med liten huggarvagn för det årliga behovet och lite almäna gårdssyslor här hemma.

Tacksam för svar :shake_hands:
macce92
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 08:39:01, 28-02-2019
Ort: Blekinge
Sverige
Maskintyp: Traktor



Johaniskogen85

#2 » 08:02:36, 12-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

macce92 skrev:Hejsan! Nu är det så att jag har fått ett erbjudande att köpa en case 5120 årsmodell 90 med en trima lastare.

Gått ca 11000 timmar.
Däcken är inte dom bästa så dom får snart bytas.

Vet inte mycket mer om traktorn i dagsläget utan att jag ska åka och titta på den imorgon.

Nu skulle jag vilja ha lite hjälp med vad jag ska hålla extra koll på när jag tittar på den. Är helt nollad när det gäller denna traktorn,

Priset vet jag inte till 100% ännu men skulle kunna tänka 70+moms ca.


Traktorn har tänkt att användas till lite skogskörning med liten huggarvagn för det årliga behovet och lite almäna gårdssyslor här hemma.

Tacksam för svar :shake_hands:
de lät billigt. Jag har inte så bra koll på case, men det verkar vara rejäla grejer.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Johaniskogen85
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 23:09:42, 09-11-2015
Ort: vetlanda
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Jd 1510E
New Holland ts115A
volvo Bm 620
--Volvo bm 350Boxer--

lindberg1

#3 » 12:09:31, 12-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det du ska vara uppmärksam på dessa så är det först och främst handbromsen. Det är väldigt kostsamt att byta beläggen då man måste dela traktorn mellan bakaxel och växellåda.
Se efter om hydraulpumpen verkar sjyst, inga missljud och bra flöde. Gärna kör upp oljan i temp först
Bli inte rädd om snabbväxlarna är ryckiga, dom är så.
Motorn är bergsäker.
lindberg1
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 12:04:25, 18-04-2015
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Case IH MXU135, Fiat 680H, Clayson 1520


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se