Lite fakta på hur det är gjort. D4f motorns
sprängkåpa är påbultad o centrerad bak på merca motorn. Dubbla mercasvänghjul så stämde avståndet för kopplingen perfekt på millimetern. Tog o skar ur centrum på d4f motorns
svänghjul, svarva in det så det centrera i det bakre merca svänghjulet o bulta fast det med 3 m10
bult i svänghjulets hålbild för vevaxeln. Då passade ju original stödlager för T31ans ingående
axel.
Lamell blev ett hopkok med T31ans lamellcentrum som jag skar ur o svarvade in så det passade i mercan lamell o istället för
nit tog jag 16st M6 stålbult, 10,2 om jag minns rätt..... för att T31ans urtrampningslager skulle lira ihop med mercan solfjäder
tryckplatta så hade jag sparat av ren tur ett gammalt
kullager som jag tog innerbanan ifrån som precis gick utanpå splinsen på T31ans ingående. Denna innerbana centrerade jag med hjälp av en svarvad tolk o svetsa fast den utanpå urtrampningslagert. Då går den in i mot solfjädern o frikopplar..... ja, det finns nog många synpunkter på detta o olika lösningar men jag gjorde det så enkelt som möjligt. Lågbudgetbygge, för det är det jag tycker är roligt. Min ena granne som är hitflyttad från Holland kallar mig nu för MacGyver... just det, min lösning utav
kylare vart lite roligt. Jag beställde en ny kylare på nätet till merca 123 karossen, men eftersom den är för bred o jag inte ville skära sönder
huv o grill så stallde jag kylaren på diagonalen ner emellan rampiporna o struntade i mercans fläktvinge, kör med elfläkt från Berlingo istället. Så när man tittar noga in igenom grillen ser man kylaren på sned.... Jag lovar, jag hade inte intagit whiskey vid konstruktions tillfället......