Huven sitter med fyra muttrar, de främre innanför nätramarna, de bakre i höjd med hytten, de borde inte vara så svåra att hitta.
Kyl/bränslelock måste bort liksom
avgas & luftrör.
Kylaren underlättar betydligt att få bort, speciellt om du har någon pinnbult kvar till pumpen..
Byt även de två slangböjarna som ansluter mot pumpen.
Pumpen kan sitta riktigt fast på sin/sina pinnbultar, ibland är det riktigt illa med speciellt den nedre. Vissa har enbart
skruv..
Pumpen är lätt att förstöra med ovarsam pressning
har du ingen erfarenhet är det bättre att lämna den till din närmaste JD-mek. De byter lager i dessa nästan dagligen.. Ofta inte så dyrt heller..
Vill inte påstå att det är omöjligt, men, du måste mäta avståndet från
remskiva ned till gods (märk upp VAR du mäter) samt pumphjulets läge (
spel).
Fick du med en plasthylsa? den är för att pressa i tätningen (efter lageraxeln är monterad)
Du måste dra av remskivan med en
avdragare som drar i skivans "fläkthål", den går ofta sönder annars