Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

OljefilterHjälp

3 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

lekman (trådstartaren)

#1 » 16:47:44, 15-09-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hjälp
Skulle egentligen vilja skuva tillbaka tiden ett antal år. När jag skulle byta oljefilter på farsgubbens BM35a så insåg jag att han/nån nångång missat att lägga i en bricka/styrning/tätning i botten av filterhuset. Filtret har alltså legat o skramlat där inne o princip inte filtrerat alls. Lite besviken på farsgubben blev man ju.
Frågan är om nån har en sån bricka ligger nånstan, eller om nån kan ge mej en info om hur den ska se ut. Det är väl djupmåttet mellan fjädergrejen där inne och packningsplanet mot själva filtret jag behöver , sen kan jag väl svarva till nåt som både tätar och som pressar fram filtret mot den främre galveln. Det är en större variant av insatsfilter, fullfödesfilter till motoroljan på en BM35 -56 det gäller.

/Lars
Senast redigerad av lekman 16:48:59, 15-09-2012, redigerad totalt 1 gång.
lekman
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 15:26:42, 01-09-2012
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM 35



LeifAndersson

#2 » 17:05:18, 15-09-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Så där ska det se ut i alla fall. Det är samma filter på BM 35.

http://www.traktordelar.nu/bm350-oljep.htm
Användarvisningsbild
LeifAndersson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:11:07, 27-08-2009
Sverige
Maskintyp: Hjullastare

rospigg

#3 » 17:35:38, 15-09-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ohoj lekman, å alla andra!


Jag tror ett sådant filter, komplett med fäste och kopp, ska finnas i mina gömmor! PM:a mig om du vill köpa hela köret, eller om du vill jag ska mäta brickan, eventuellt svarva en åt dig.
jag finns i Östra Uppland!






Mvh Rospigg!
Användarvisningsbild
rospigg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:41:44, 05-05-2012
Ort: Uppland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM 36-57
Volvo t25 med perkins 4.107
MF 356 "rullstol"
BM 640 -69


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: backis, Bm killen, Jaakoobssoon, skyhaj och 19 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se