Jag ringde.
Enligt uppgift nytt
motorblock men det lät osäkert om toppen är renoverad. Är den inte det så har den gått 10 000 timmar.
Originalkompressorn på blocksidan saknas, istället sitter det en remdriven
kompressor. Jag misstänker att blocket är till nåt annat från MB som inte alls har tryckluft. Då kanske excentern på kammen saknas för drift av kompressorn? Säljaren pratade om block från Unimog, men jag vet inte om dessa har kompressor?
Själv uppskattar jag original mer än hembyggen. Ska det vara hembyggt så är det jag som ska bygga så det blir ordentligt gjort.
Okänt om diffspärrarna fungerar.
Pumpljud, han trodde det är från servopumpen men det kan ju vara bra att veta att hydraulpumpen ger pumpljud om den är skadad/slut och att den kostar 10 flagg.
Han har ägt den en månad. Säljes pga annan
traktor.
Han vet ej vad som är fel med 4 WD men det kan ju vara bra att veta att det inte finns nån separat fördelningslåda. 4 WD tas ut ur växellådan och en komplett
renovering av växellådan kostar
ungefär som hela traktorn gör.
Enligt uppgift någorlunda rak i plåtarna men "jävligt rostig i skärmarna" (citat). 6 flagg styck för skärmarna har jag för mig.
Ej bromsventil.
Ej
uttag för tryckluftsbromsar på släp.
Tre
dubbelverkande uttag bak. Brukar vara två eller tre fram (samma
reglage som till bakre uttagen).
"Nästan helt slut
däck" sa han.
Jo, den där skulle ju få ett bra hem här men jag vet vad det kostar att åtgärda en låda. Det kan dock vara nåt billigare men vad skulle det vara?