Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Montera oljefilter på Grålle

3 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

leffeokattis (trådstartaren)

#1 » 19:01:08, 08-10-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej! Jag är ny här. Jag ärvde en trött och sliten Grålle för några år sedan. För två år sedan lagade jag styrningen och fick liv i traktorn. En stund :sad: Topplockspackningen hade tröttnat. Jag bytte den och sedan kom en massa andra projekt i vägen så jag skruvade aldrig ihop de sista grejerna. Nu är jag på gång igen :grin: Jag tänkte montera oljefiltret idag men är osäker på om jag saknar detaljer. Kvar på motorn är förstås bulten som filterhylsan ska skruvas på. Längst upp sitter en tunn och bred bricka. Jag har ett nytt filter levererat med en papperspackning med stansade hål (verkar inte höra till min modell) och tre o-ringar. En o-ring lär ju sitta där metallhylsan landar mot oljepumpen. Jag har för mig att det var fler grejer som satt ihop med filtret. En ytterligare bricka och en fjäder. Eller :? Tips mottages tacksamt. Modellen är TED20 från 1952.
leffeokattis
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 18:14:11, 08-10-2012
Maskintyp: Traktor
Maskin: Ferguson Grålle



Thomas Frisk

#2 » 19:12:48, 08-10-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

fjäder +bricka sedan filtret.
Användarvisningsbild
Thomas Frisk
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:38:29, 28-08-2009
Ort: Älandsbro
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: jd6010
jd 3020
BM 810
Ford Dexta

leffeokattis (trådstartaren)

#3 » 19:20:59, 08-10-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack för snabbt svar. Fjäder och bricka längst in i filterhylsan vid gängan alltså?
leffeokattis
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 18:14:11, 08-10-2012
Maskintyp: Traktor
Maskin: Ferguson Grålle


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Simse och 18 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se