mathiast skrev:Man brukar ha en en frikopplingsfunktion på hydrostatmaskiner också ,ofta så är det en separat pedal eller inbyggt i bromspedalen.
Brukar kunna gå att reglera hastigheten som en kopplingspedal då man reglerar styrtrycket med ventilen på pedalen.
99% av alla gånger folk tror dom fått haveri på hydrostatpumpen brukar det vara pedalen som inte återgår till ursprungsläget eller liknande.
Japp, hydrostaten sjunger för dig, så är det....Irriterande jamande ljud hela tiden från hydrostaten vid arbete.
Lägre motorvarvtal på hydrostaten?I transportkörning var den dock lite tystare än Caten.
Lock-up är ju nyckeln till de där sista km/h i toppfart på konvertermaskiner. Toppfart på väg är definitivt hydrostatens svaghet. En hydrostatmaskin får ganska låg verkningsgrad och stora vridmomenförluster pga av kraftigt ökad mekanisk friktion när dess hydrostatmotor har vinklat in maximalt vilket den gör vid max hastighet. Det är ett välkänt problem. Maskiner med "potentiometer" (typ Huddig och ÖSA skogsmaskiner från 1980-talet) för att sätta maxhastigheten kan förbättra detta genom att vrida ner maxhastigheten något.Inte hängde hydrostatmaskinen med varken i toppfart eller upp för backar heller jämfört med Caten.
hmmm.... Hur kom du fram till detta?Fick iallafall känslan att Liebherrn hade låg bränsleförbrukning
akkamaan skrev:hmmm.... Hur kom du fram till detta?Fick iallafall känslan att Liebherrn hade låg bränsleförbrukning
ac tc skrev:mathiast skrev:Man brukar ha en en frikopplingsfunktion på hydrostatmaskiner också ,ofta så är det en separat pedal eller inbyggt i bromspedalen.
Brukar kunna gå att reglera hastigheten som en kopplingspedal då man reglerar styrtrycket med ventilen på pedalen.
99% av alla gånger folk tror dom fått haveri på hydrostatpumpen brukar det vara pedalen som inte återgår till ursprungsläget eller liknande.
"inchpedal" typ en "koppling" på hydrostaten, I verkligheten så styr den pumpens utvinkling så något kopplingslir är det inte.
Haken med att beskriva en hydrostats uppträdande är att det finns så manga möjligheter att styra den så tillverkaren eller maskin byggaren kan ha hittat på nästan vad som helst.
Återgå till [Traktorer] Allmänt
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster