Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Trög styrning mf 135

19 inlägg • Sida 2 av 2
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

LeifAndersson

#16 » 22:29:55, 23-08-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Och när du smörjer styrspindlarna är det smart att lyfta framvagnen så att hjulen hänger fritt så får du lite fett i styrlagren också............
Användarvisningsbild
LeifAndersson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:11:07, 27-08-2009
Sverige
Maskintyp: Hjullastare



mixter (trådstartaren)

#17 » 23:18:31, 23-08-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

tackar för det, då ska jag fylla sista biten ända upp till pluggen, jag sparade någon cm under pluggen i fall att, så jag skulle slippa suga ur i fall det skulle bli för mycket. är det föresten någon som har några fiffiga tipps hur man byter käglan och rattstången enklast, min granne har en 135 med väldigt glapp växel och drar sig för att ge sig i kast med detta. i mitt fall så fick jag demontera instrumentpanelen för att få bort röret runt rattstången, demontera ett bränslefilter med hållare för att få plats med avdragaren till vänstra armen på styrväxeln samt även demontera luftrenaren på höger sida för att kunna dra av den högra armen. dra ut kuggaxeln till den högra armen för att få svängrum för att montera käglan komplett med rattstången i kuggaxeln till den vänstra sidan. eller fins det något finurligt tillvägagångsätt dår man inte behöver demontera så mycket?
mixter
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 23:59:18, 13-11-2008
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valmet 305 MF 135

LeifAndersson

#18 » 09:15:55, 24-08-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vi lyfter instrumenteringen och demonterar hela styrsnäckan, det brukar bli enklast.
Användarvisningsbild
LeifAndersson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:11:07, 27-08-2009
Sverige
Maskintyp: Hjullastare

mixter (trådstartaren)

#19 » 11:04:19, 24-08-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

ok! då fins det inga genvägar med andra ord, vad är det som brukar vara utslitet då det är glapp i styrväxeln? är det käglan och rattstången som är vanligast eller är det olika från fall till fall? tänkte i fall han ska beställa grejor före demonteringen.
mixter
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 23:59:18, 13-11-2008
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valmet 305 MF 135


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google Adsense [Bot] och 27 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se