Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] El/Elektronik

Case Ih CX100, felmeddelande load sensor

1 inlägg • Sida 1 av 1
El/Elektronik i traktorer

joakimsunesson94 (trådstartaren)

#1 » 22:34:48, 19-02-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej
Jag har en Case Ih CX100 1998 som jag hade problem med att lyftarmarna bara gick upp ca 10cm sen började gunga upp och ner.
Efter lite läsning av felkoder och mätning givare och kablage så konstaterades det att lägesgivaren/potentiometern var trasig och en ny monterades, det löste problemet och nu fungerar dem med de inre reglagen.
Ett problem som kvarstår är att de yttre knapparna på bak skärmarna inte fungerar, jag har mätt kablaget mellan knapparna och styrenhet och de fungerar som de ska och det kommer batteri spänning på kablarna till styrenheten när man trycker på knapparna.
Testade göra en kalibrering på lyftarmarna men den avbröts pga felkod på load draft sensor, skulle kontrollera den men det satt ingen på traktorn, den var borttagen och ersatt med en vanlig tapp och det enda som fanns var en öppen kontakt.
Nu kommer några frågor som snurrar i mitt huvud?
Kan det vara så att knapparna på skärmarna inte fungerar pga felkod i styrenheten/ load draft sensorn?
Har sett att det finns emulatorer/pluggar att montera om man tar bort sensorn, verkar vara lika till även 7130, 7130 och 7140, Vet någon vad det är for ohm-värden på dessa eller på original givaren om man vill göra en egen plugg?

Traktorn är nyss införskaffad med lite att göra som hörde där till, traktorn kommer användas för hö körning samt flytt av vagnar.

Hoppas någon sitter på ett svar på någon av mina frågor
Mvh Jocke
joakimsunesson94
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 08:08:10, 25-07-2018
Ort: Dalarna
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Case Ih CX100




Återgå till [Traktorer] El/Elektronik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Frank007 och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se