Martin.Eriksson skrev:Hej.
Jag kör en Cat 140 lite då och då och har bara kört cat så kan inte säga nå om andra förutom att ja körde tillsammans med en vammas förra vintern o den drog 11l mer i timmen än caten.. ishyvling då..
Vad är skillnaden på 140G och H?
Tycker inte de är nå problem å köra utan hörselskydd och bra
värme är det.
12 spakar och tycker inte de är nå problem med spaksystemet å så.
Kör alltid på så låga varv som möjligt så den går då billigt tycker jag..
Skulle va kul o testa en mattson bara för o se hur det skiljer i sikt på bladet..
Nja nog vill jag ändå påstå att hörselskydd är ett måste i långa loppet. Om inte så har du en otroligt välisolerad
hytt Jag brukar ha hörselproppar lite lätt och det blir en j*vla skillnad och radion hör man ju ändå.
Spakstället tycker jag också är helt okej att jobba med, fina exakta lägen och det sitter ju bra till när man dragit bak det ända mot armstöden.
Ja skillnader på 140G och H ?
Nån som har en bra jämförelse på dom? FInns väl lera här som kört båda i flera år?
Har kört en lite snabbt för några år sen men det är allt..
Det är en annan
växellåda med 8 växlar framåt, vet inte om den går lite fortare?
Den låga hytten är lite annars än den låga på G, den är nog ännu lite lägre på H, får man en känsla av, är det så? annan sidoruta också
och inredningen lite ändrad med mer mätare, modernare för varje uppdatering..
Har för mig att hydraulpumpen sitter lite annars och det bland annat ska göra den mycket tystare än en G, minns inte, men är den märkbart tystare i hytten kanske?
H är längre mellan hytt och framaxel och jag tror bladet sitter lika mycket längre ifrån hytten faktiskt.