Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumLastmaskinerBaklastare/bakhjulsstyrda lastare

Massey Ferguson 356

19 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera baklastare/bakhjulsstyrda lastare här

Lasse Jana

#16 » 19:13:31, 02-11-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej en. liten uppdatering
oljan som jag frågade efter är tydligen en STOU olja så nu har jag ett rätt skapligt utbud att välja emellan.
Det var en "granne" några km boråt vägen som haft en MF65-industri och den verkar överensstämma med min 356:a motor-låda och bakaxel.
Jag körde på Turbo-kombi sa han och då visste jag var jag skulle leta, Det var en olja som såldes av Lantmännen. den heter Agrol Classic-kombi idag.
Har som jag skrivit tidigare bytt en massa kabel som var sprucken och uttjänt, nu ska det in nya kablar till en ny säkringshållare för blinkrelä och blinkers, bakljus samt bromsljus , allt detta var orginalmonterat vid leverans i Sverige. sedan ska det dit ett par nya arbetsbelysningar på taket ,de gamla Marchallyktorna är helt upprostade tyvärr. Nog så om min 356:a för den här gången .
hälsningar Lasse Jana

1 person gillar det här inlägget.
Lasse Jana
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:05, 18-01-2017
Ort: Norrköping
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: IH434 . JD2030 . Zetor 4718 Massey-Ferguson 356 .Belos284. Cliotrac. RM125. RMX250.



Lasse Jana

#17 » 00:12:30, 14-11-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej Nödrop !!!
den här gången behöver jag er kära maskinister , jag har lovat grannen att starta hans MF 175 S,, de har under tre års tid inte lyckats få den att gå efter att någon klippt och skarvat hej vilt i elsystemet när de bytte generator .
kan någon skicka på pm? alt. e-post """ mf_100serie_elschema-tidigare-hytt_sec_wat.pdf""" alt. någon annan som kan finnas om 175-S elschema . som finns på downloads. jag har av någon okänd orsak en dator :aaargh: som inte kan/vill utföra detta , troligen en skitsak för den som kan det men jag säger
"den j-la j-ln j-vlas" :djaevul: .
först en härva av skarvar o.sen en datorn som inte vill göra det den ska , den trettonde är visst inte bara fredagar
Hälsningar Lasse Jana
Lasse Jana
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:05, 18-01-2017
Ort: Norrköping
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: IH434 . JD2030 . Zetor 4718 Massey-Ferguson 356 .Belos284. Cliotrac. RM125. RMX250.

torbjorn_forsman

#18 » 08:00:36, 14-11-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är inget ovanligt att downloads krånglar, prova ett par timmar senare så brukar det fungera.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514

Lasse Jana

#19 » 11:14:44, 14-11-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej igen bortse från mitt nödrop , efter en natts sömn kom jag på att prova att ladda ner med min telefon :ohnej: , klockrent att "dela" så nu sitter schemana i datorn.
Tack Torbjörn för din kommentar.
kvällen får ägnas att reda i härvorna .

3 personer gillar det här inlägget.
Lasse Jana
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:05, 18-01-2017
Ort: Norrköping
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: IH434 . JD2030 . Zetor 4718 Massey-Ferguson 356 .Belos284. Cliotrac. RM125. RMX250.


Återgå till Baklastare/bakhjulsstyrda lastare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se