Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexJord- och skogsbruk, fastigheterFastigheter, mark och byggnader

Avloppsrör under överfart - marktryck, skyddsfyllning m.m.

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera bygge av fastigheter, lador, maskinhallar mm här, även vägbygge och -underhåll passar in här.

Tompa Tveskägg (trådstartaren)

#1 » 23:23:22, 16-07-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tjena! Hur gör man när man lägger avloppsrör för regnvatten utanför och längs med en maskinhall där man ska ha över/infarter? Om avloppsröret vid infarten hamnar 45-60 cm under marknivån man kör på, räcker det om man har lite sand under, skyddsfyller med ex. 0-18 runtom och sedan har paddat kross ovanpå det, eller måste man använda typ cellplast, trumma eller annat vid överfarter?
Tompa Tveskägg
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 16:56:17, 01-10-2008
Ort: Sannum, Nol



CountyBruff

#2 » 20:21:32, 17-07-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kontrollera att rören är T-märkta, se till att rören blir ordentligt underfyllda med stenfritt mtrl,
populärt är att stöta med munken på skyffeln. lägger du fler ledningar se till att det packas i mellanrummet.
Stenfritt närmas ovanför-givetvis.
CountyBruff
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:35:41, 28-01-2014
Ort: Södermanland
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: ALLT SÅLT

Tompa Tveskägg (trådstartaren)

#3 » 22:54:08, 17-07-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

T-märkta vet jag inte vad det är, men det är vanliga Pipelife 110/3,2 SN8-rör. Tänkte lägga kanske 10 cm 0-18 runtom dem och fottrampa. Det är ju visserligen sten i det, men du menar större, enskilda stenar antar jag.

Jag har lite tur så till vida att mina infarter är där rören ligger lägst, så de kommer ligga cirka 75 cm ner där det blir trafik. Men bara skyddsfyllning då, tolkar jag det som? Tack.
Tompa Tveskägg
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 16:56:17, 01-10-2008
Ort: Sannum, Nol


Återgå till Fastigheter, mark och byggnader

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se