Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexJord- och skogsbruk, fastigheterFastigheter, mark och byggnader

Jakt.

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera bygge av fastigheter, lador, maskinhallar mm här, även vägbygge och -underhåll passar in här.

JohannesR (trådstartaren)

#1 » 18:38:51, 14-09-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kanske fel ställe / forum. Men man kan ju alltid kolla om någon har mark som i gen jagar på. Få jag har 2 marker att jaga på nu. Ena på drygt 60hektar men det är en annan jägare där med. Så man får vara där 1-2 gånger om året. Andra marken är på ca 100 hektar. Men där är även annan/ andra jägare som jag inte anser har vett. Där går jaga när man vill. Men även där finns problem då en av dem bor någon kilometer ifrån marken så släpper han sin drivande rådjurs hund varje dag. Så inte så mycket att hänga i granen. Betalar doc inget för marken. Men då jag är släkt med mark ägaren tycker jag det är synd.


Kanske inte kan betala några rediga över priser då pengar i är det jg har gott om. Men går alltid komma på andra lösningar?

Har inte klass 1 så får bara jaga rådjur som största vilt.

Bor utanför varberg. Och har markerna utanför falkenberg. Så om någon trevlig själ har mark och har kust att låta 2 st jaga på marken får du/ni gärna höra av er. Så kan vi diskutera vidare och se vad vi kan hitta på.

Med vänlig hälsning, Johannes
JohannesR
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:26:51, 15-04-2014




Återgå till Fastigheter, mark och byggnader

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se