Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexJord- och skogsbruk, fastigheterFastigheter, mark och byggnader

Betongplatta i befintlig byggnad

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera bygge av fastigheter, lador, maskinhallar mm här, även vägbygge och -underhåll passar in här.

MickeWi (trådstartaren)

#1 » 09:35:29, 20-01-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Efter ha läst en hel del intressanta trådar här så tänkte jag att jag kunde ställa mina frågor här angående mitt garageprojekt.

Jag har fått gjutit en platta i en befintlig gammal byggnad. Det kördes med helikopter för att jämna till ytan men den kom inte till längs sidor och speciellt hörn. Jag har planer på att bygga upp en leca kant innan jag reglar väggarna så den lär täcka det mesta av missarna i sidorna men hörnen är det värre med. Det saknas alltså ca 3-5mm längs sidor och hörn.

Vad kan man flyta/spackla med för att fixa detta? Samt ska man göra det innan eller efter man slipar bort betonghuden?

/Micke
MickeWi
1 inlägg
 
Blev medlem: 09:10:01, 20-01-2015
Ort: Trelleborg
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Walker GHS




Återgå till Fastigheter, mark och byggnader

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se