Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexJord- och skogsbruk, fastigheterFastigheter, mark och byggnader

hyra ut vinterförvaring?

17 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera bygge av fastigheter, lador, maskinhallar mm här, även vägbygge och -underhåll passar in här.

kimmen

#16 » 20:38:32, 24-02-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är ju poppis med husbilar, dem som har dom är nog inte så priskänsliga, viktigare med övervakning, eluttag för uppvärmning över vintern
Gå in på något forum för husbilar, husvagnar och kolla läget. Tror inte man behöver pruta om man kan ge bra service
En del husbilarna kostar ju flera miljoner, då vill dem nog ha lite övervakning som du kanske kan erbjuda
"Ett väl definierat problem är ett till hälften löst problem."
kimmen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:04:10, 18-01-2008
Ort: Stockholm N



Tompa Tveskägg

#17 » 22:12:18, 26-02-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Intressant. Jag bor i Ale kommun strax norr om Gbg, och bygger f.n. en maskinhall där jag kommer försöka ta in någon husvagn eller liknande framöver. Gjorde ett snabbt rekande och hittade utan större ansträngning sju betal-uppställningsplatser för husvagnar inom några mils omkrets, och det är bara de jag känner till. Dessutom finns det uppenbart efterfrågan, de tar nämligen minst 3 000 per vinter för uppställning utomhus och upp till 5 000 (!) per vinter för inomhus, uppvärmt. Jag kan inte försäkringsbiten och självklart tar det en del av förtjänsten, men en kille i närheten som satsar hyfsat mycket på uppställning har konstant minst 15 vagnar och ofta närmare 30 uppställda. Inte fasen är det vackert, men det blir en hel del pengar där. Klart det blir lite jobb - vissa har som upplägg vissa perioder man får hämta och lämna, vissa har nycklar eller liknande med kontrakt, vissa stängsel, vissa ställer helt öppet på en plan, så det finns alla varianter. Men som sagt, ett relativt enkelt sätt att hålla nere räntekostnader. En granne tar tusen spänn platsen i sin lada, men det är uttryckligen ett kompispris.
Tompa Tveskägg
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 16:56:17, 01-10-2008
Ort: Sannum, Nol


Återgå till Fastigheter, mark och byggnader

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se