Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexJord- och skogsbruk, fastigheterFastigheter, mark och byggnader

Potmix asfalt

47 inlägg • Sida 4 av 4
Diskutera bygge av fastigheter, lador, maskinhallar mm här, även vägbygge och -underhåll passar in här.

Åsa-Nisse

#46 » 10:08:50, 15-01-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Angående uppringande potmix säljare. Enda möjligheten att få något sålt. Kallmassa på verken säljer sig själv. Köparen efterfrågar.
Christian. Man lägger inte IMT+ HP27, för det blir tårta på tårta. IMT är redan tätat med en sprutning och 4-8. Därav att det heter IMT och inte IM.
Makadamen låser ihop bättre än fräsmassor och man vet vad det är för fraktion. Fräsmassor kan ju var lite vad som helst från gamla lappade vägar med både asfalt och oljegrus. Även rent grus när de fräst för djupt har man sett lite då och då.
Du skriver även om att fräsmassorna redan är indränkta fast kallt. Då menar du anrikade massor som fått tillsats av emulsion förmodar jag. Då snackar vi dyrt.
Åsa-Nisse
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:37:03, 26-07-2012
Ort: Mitt i Småland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valmet 6200, 3,5 t grävare, Terri mm



christian.b

#47 » 22:57:46, 16-01-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ser nu att jag skrev imt+hp27 menade ju fräsmassor+hp27. Det jag menade med att fräsmassorna är kallt, var att dom är ju inte uppvärmda när dom läggs ut.
Visst är det så att det är olika fraktioner i fräsmassor men på en väg som det verkar vara i detta fallet så är det det nog det billigaste alternativet. Men i grund och botten så är IMT och det jag menar blir samma slutresultat men IMT är mkt smidigare och mindre jobb att lägga.
Visst är det så att inget säljs av sig själv, det jag menar med säljarna som ringer är att dom ljuger och säger det är mkt bättre än vad det är. Visst det är smidigt att ha det i spannar lr säckar men inte med den prisskillnaden.

Åsa-Nisse du verkar kunna detta på dina fem fingrar, IMT är det samma som vad man även kallar JEM lr ngt sånt? Hoppas du inte tar mig för en dryg en, inte min intension iaf.
christian.b
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 15:37:34, 19-06-2012
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: EW150c
MX135


Återgå till Fastigheter, mark och byggnader

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google Adsense [Bot] och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se