Självklart går mina utrustningar att styra från Pyttesakta till full speed.
Vh Rolf
JonasBerglund skrev:Hur har det gått med utvecklingen av den här ? Självklart är det ju bättre desto fortare den går maxhastigheten kan ju aldrig bli för snabb så länge hydrauliken är bra och går att finköra med. Finns ju inget som säger att en långsam maskin skulle bli lättare att precisionsköra med dom kan ju vara bara mer ryckig ibland. Men hur blir resten av rotortilten då ? tar det här systemet mer plats ? Bygghöjd, vikt ? Vilken storlek rör det sig om ? Ungefär var hamnar priset om vi tar storlek motsvarande en ec 10 exempelvis ? Vad krävs för oljeflöde/tryck för att få den att snurra så där fort ? Hur mycket starkare Blir den egentligen jämfört med snäckväxel ? Om du bygger ett system med broms hur funkar det då den är frilagd om man tex snurrar på skopan och det tar stopp i skophörnet blir det en j*vla belstning på motorn då istället så länge man kör rotorfunktionen eller kommer den att slå till bromsen då igen eller hur funkar det där.
63an skrev:Gruvsamt tycker jag när jag tänker på Olle 67 börjar köra helikopter, hur ska de sluta?
JonasBerglund skrev:Ok 5 eller 2,5 liter / varv alltså för du menade väl 50 inte 150 liter vadför storlek på snurran är det då ? Borde det inte gå att bygga en ventil som kopplar om mellan parallel och seriekoppling vid ett visst tryck. Då skulle man ju klara sig med halva flödet iaf så länge det går lätt. Det där med flytläge tycker jag du ska ta med det har jag själv funderat på att bygga dit. Om man bara skulle ha en knapp som öppnar alla ventiler därute då man ska skrapa rent från asfaltytor. Men det är det att jag tror snäckväxeln skulle gå för tungt ändå på en vanlig rotortilt. Är det verkligen bara 50 % verkningsgrad i en snäckväxel ? låter ju lite lite. Med den där powertiltlösningen Var rymmer man alla ventiler som brukar sitta därute ? måste man ha dom på maskinen då eller ? tänkte det blir ju lite fler slangar då. Men iof inget problem för mig då jag kör med direktinfästa snurror ändå och egentligen är det ju inte alls nåt bra ställe att ha en massa hydraulventiler på heller. Den där på bilden ser ju ut att förskuta fästet väldigt mycket jag antar att motorerna har ett kugghjul längst ut som driver på insidan av en kuggkrans ? skulle det inte gå att sätta dom på ut/baksidan istället ? Hur blir det med priset då ?
Återgå till Grävredskap och fästen
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster