Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumRedskapGrävredskap och fästen

Ombygg av SMP SWN4 til proporsjonalstyrt - problem med argo hytos ventil

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera grävredskap och -fästen här

pmlunner (trådstartaren)

#1 » 10:59:57, 10-02-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hei.

Jeg har lest litt ulike tråder om rotortilt her inn og der mye interessant å finne.
Har en Cat 307A 1997 mod. som jeg har montert PropPlus styring på. Har en 2000 mod SMP Swingotilt SWN4 som jeg ønsker å konvertere til proporsjonal og er i gang med dette.
På tiltfunksjonen har jeg fått tak i en Rexroth 4WRA 6 E30 prop NG6. Denne ser ut til å fungere bra.
På rotorfunksjonen har jeg montert en argo hytos PRM2-063Z11 prop NG6. Denne ser ikke ut til å fungere så bra. Jeg har finstilt alle start og sluttstrømmer til ventilene, men når jeg kjører tilt og rotor samtidig ser det ut til at argo hytos ventilen kollapser pga økt forsyning via pytseren. Ventilen virker proporsjonalt og fint på veg opp i flöde, men regulerer ikke like smidig ned. Dermed må jeg stoppe opp helt på rotoren for å få nok trykk til å tilte helt i endeläge (fordi flödet går till rotormotorn).
Er dette en av svakhetene till argo hytos ventilene?
Vill det hjelpe å sette inn en strypbricka på P-porten inn til rotorventilen for å få ned flödet? Det satt en brikke på P-porten på den originale on/off wandfluh-ventilen?

Hilsen

Pål-Magnus
Norge
pmlunner
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 10:25:00, 28-11-2013
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Komatsu
Cat




Återgå till Grävredskap och fästen

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se