Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumRedskapGrävredskap och fästen

Indexator RT60B, problem med o-ringar

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera grävredskap och -fästen här

HenrikErlandsson (trådstartaren)

#1 » 12:08:49, 19-05-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har en rt60b från 2003 som läckte rejält med olja.
Besökte Maskintillbehör i Grums och fick hjälp med reservdelar . Så ska ni ha nått till eran rotor är det bara att slå Niklas en signal, kanon kille !

När jag skulle montera ihop rotorn fick jag se att o-ringarna jag fått var ca 7cm längre och nån mm tunnare än dom gamla, slitna och platta. och helt omöjliga att få på plats, pratar om o-ringarna som ligger mellan huset och adapterplattan.

Nån mer som haft liknande problem ? Tycker det verkar som att min påse med ringar helt enkelt är felpackad . För med nya oringar kan man tycka att det skulle vara tvärt om , alltså att dom är lite "kortare" än dom gamla så man nästan får tvinga dit dom .


Mvh
HenrikErlandsson
1 inlägg
 
Blev medlem: 09:51:10, 19-05-2014
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Komatsu PC200




Återgå till Grävredskap och fästen

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: henjan och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se