kimmen skrev:Prova sedan att starta den på fullgas
Går inte att välja / styra, det sköter regulatorn om själv (pådrag så länge inte varvtalet uppnår inställt gaspådragsläge).
mathiast skrev:Prova att lossa stoppmagneten och sedan petade du rglerstången du ser i hålet åt svänghjulets håll tror jag det är..
Max bränslemängd /pådrag är mot svänghjulet. Även i det läget reglerstången med egen (
fjäder)kraft direkt och distinkt ska förflyttas åt, i samband med att stopmagneten aktiveras (
körläge). Strömlös magnet =
reglerstång i
riktning från svänghjulet (stoppläge).
..sedan kan du prova att starta utan magneten i men då får du stanna den med handstoppen på regulatorn..
Långt ifrån alla regulatorer som har stoppreglage / arm.
Bengt Ö skrev:Vi tror också det,troligast pumpelementen men det är inte roligt att lägga ut 16000 + arbete om det inte är det felet..
Har man lite kännedom om de motorerna och dess
bränslesystem så kan man ganska lätt utesluta eller leta upp den/de pump som felar. Men efter 15000h så är de dock alla hyffsat slitna och passerat bäst före. Antar att du köpt maskinen för att använda den = kunna köra x-antal timmar.
Regulatorn är lite svårare att funktionsbestämma, men kostar inga större
summer att få "bänkad" ej heller att få åtgärdad om det skulle behövas.
Erfarenhet är inget som går att köpa, det måste man slita hårt och länge för att få tillgång till!
Inte dött, -bara tröttnat och slutat att skriva på forumet...