Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumSkogs(bruks)maskinerHjul- och bandburna maskiner

hyd problem, trycker upp olja i tanklocket vid kallstart

17 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera hjul- och bandburna maskiner här

LeifAndersson

#16 » 14:44:40, 01-01-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Med flygmotorpump skulle du trycka hydrauloljan genom ett speciellt filter om du ska använda beg olja. Att sila den räcker inte, tänk på att pumpen kostar lika mycket att byta ut som hela maskinen är värd! Många betydligt nyare SMV 21 har fått lämna det jordiska i samband med pumphaveri på flygmotorpumpen! :sad:
Så var noga med oljorna, det är frågan om maskinens överlevnad!
Så hyr en oljefiltrerare som du använder när oljan pumpas till maskinen eller köp ny olja! (En del filtrerar även ny olja för säkerhets skull!) Och kör för hela friden inte flygmotorpumpen utan sugsil!
Men har du otur så är skadan redan skedd, så det är en pumpskada som skummar oljan! :sad:
Det var inte bättre förr, men det är sämre nu!
Användarvisningsbild
LeifAndersson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:11:07, 27-08-2009
Sverige
Maskintyp: Hjullastare



ufli0001 (trådstartaren)

#17 » 18:50:02, 11-01-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej! Jo jag har tänkt att man skulle rena oljan,jag hade tänkt att ta prov på oljan först och titta hur ren den är, Det är inte meningen att jag ska skölja ledningarna med någon smutsig smörja men jag har kontakter i ett företag som utför oljebyten i kompressorer med jämna intervaller och de kan ta prover så den oljan jag får tag på är relativ ren annars renar de den åt mej om den skulle innehåller för många partiklar, så det överlåter jag åt de som kan,
ufli0001
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:06:38, 18-04-2014
Ort: Bollnäs
Sverige


Återgå till Hjul- och bandburna maskiner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se