3 inlägg •
Sida 1 av 1Diskutera hjul- och bandburna maskiner här
- Bevakas av: 1
- Bokmärkt av: 0
- Visningar: 933
Boeing (trådstartaren)
#1 » 20:15:43, 06-01-2015
Är det svårt att få tag på reservdelar till Kockums 83-35? Jag är spekulant på en sådan men har inte en susning om hur reservdelsmarknaden ser ut i skotarbranchen.
Objektet jag skall kolla på nu, där är elventilen (styr tryckluft) till axelkopplingen (bakhjulsdriften) trasig.
Hur är dessa maskiner rent generellt? Anses dom vara av låg mellan eller hög kvalitet?
Åsikter och tips mottages tacksamt.
-
Boeing
- Fler än 10 inlägg
-
- Blev medlem: 10:04:48, 20-02-2011
- Maskin: Boeing 767
#2 » 18:47:11, 10-01-2015
Har själv en 83-35 sen 15 år tillbaka och den har fungerat i stort set ok.Ska man ha en så gammal maskin får man vara beredd på div fel och en hel del mekkande.Delar är inget större problem för det finns flera demonterade som går att köpa delar av.Tryckluftsventilen som du undrar över har jag bytt och den är en standard Vabco-ventil med tum-gänga.
-
larsomek
- Fler än 10 inlägg
-
- Blev medlem: 16:06:36, 14-12-2014
- Ort: Växjö
- Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Boeing (trådstartaren)
#3 » 22:38:22, 01-04-2015
Vad anser du om maskinen i det stora hela då? Bra eller dålig? Om man skulle jämföra den med en bra Blondin, vilken skulle stå sig bäst enligt dig? Vad är det man skall vara mest uppmärksam på vid ev köp av 83-35?
-
Boeing
- Fler än 10 inlägg
-
- Blev medlem: 10:04:48, 20-02-2011
- Maskin: Boeing 767
Återgå till Hjul- och bandburna maskiner
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster