Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumSkogs(bruks)maskinerHjul- och bandburna maskiner

Haveri på skogsvagn med Cranab 2510-kran

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera hjul- och bandburna maskiner här

olof81 (trådstartaren)

#1 » 12:30:20, 20-07-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Behöver hjälp med tips om hur jag fixar min Cranabkran. En kugge har gått av på axeln som vrider kranen (inte på kolven alltså), jag ser och känner den lösa kuggen när jag skruvat bort cylindern på höger sida men den är för lång för att jag ska lyckas få ut den. Så nu kommer några frågor till de som sitter inne med erfarenheter.

1: Hur sitter kranen fast i vridhuset? Det måste ju vara någon slags låsning som ska bort innan jag kan lyfta bort kranen och den "hatt" som huvudcylindern och bommen sitter fast i, men jag blir inte klok på hur.

2: Finns det någon möjlighet att kranen går att köra med en kugge borta när jag fått bort den lösa biten, eller kommer det bara gå sönder mer om man försöker köra så?

3: Finns reservdelar att få tag på till en sådan här gammal kran?

Jag är tacksam för alla tips.

Bild
Bild
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
olof81
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 14:38:12, 26-07-2016
Ort: Nybro
Sverige




Återgå till Hjul- och bandburna maskiner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se