Hur billiga elmotorer räknar du med att hitta till drivningen egentligen ? och hur har du tänkt att lösa hastighetsregleringen ? Känns som att det skulle bli bra mycket dyrare och framförallt mer komplicerat än att bara sätta dit en
hydraulmotor eller 2.
Hydraulpump och förbränningsmotor har du ju redan vad ger den för
tryck o
flöde ? Om du nöjer dig med en vanlig enkel hydraulmotor typ som den till rotortilten så är dom ju väldigt billiga o det kanske inte är jätteviktigt med hög
verkningsgrad på dom heller för dig. Kör du med 2 motorer kan du enkelt göra hög o lågväxel också genom att parrallel eller seriekoppla dom. Alternativt kan du ju försöka hitta nån gammal begagnad pump eller motor. Styrningen är klart enklast att göra med en
hydraulcylinder kan ju gå att hitta nån gammal från nåt
redskapslås eller nåt sånt. Hydraulik har du ju redan så. Annars om man vill göra det lite mer komplicerat kan man ju ta en servostyrsnäcka o en servopump från nån gammbil fördelen med det är att den går att styra även om motorn dör sen är det ju lite lättare att köra fort om man har
ratt istället för
spakstyrning. Normalt sett går ju inte den funktion som går lättast i ett hydraulsystem utan den funktion som får oljan först iom att oljan inte fortsätter förbi om man kör en
ventil. Midjan bygger du enklast av 3 vanliga 50:s kulor o kulhandskar en där nere o 2 däruppe med ett
stag emellan så får du samtidigt pendling. O ska du ha glidstyrning så bygg inte med framback brytare gör så att man trycker pedalerna åt olika håll istället. Vill du riktigt snåla med hydraulsystemet så går det ju faktiskt att använda gamla servopumpar till alltihop en eller flera för varje funktion. Och bara styra flödet med kulventiler typ. o sen en gammal gräsklipparmotor som
driver dom. Men det skulle då inte jag ha gjort.