cowboy skrev:Lämna bilens hydraulpump tank och ventiler kvar , då kan du köra pumpen med en hydraulmotor från traktorns hydraulik.
Mr X skrev:cowboy skrev:Lämna bilens hydraulpump tank och ventiler kvar , då kan du köra pumpen med en hydraulmotor från traktorns hydraulik.
Har funderat på det jo, men ventilerna funkar ju med luft, så det kan bli knepigt med styrningen till dom...? Hurdan hyde-motor behövs?
Tack Hansborg för bilderna, just sådana jag sökte efter!!!
Vad ska man använda för material till dragbommen, ska den vara V- modell eller "rak", -den kommer också att bli utsatt för större krafter i sidled än normalt pga. kärran blir utrustad med magbett...
Tack Hansborg för bilderna, just sådana jag sökte efter!!!
Vad ska man använda för material till dragbommen, ska den vara V- modell eller "rak", -den kommer också att bli utsatt för större krafter i sidled än normalt pga. kärran blir utrustad med magbett...
Jag föreslår att du anlitar de som kan göra en riktingsväxlare och utväxling på samma gång, där får man hydraulisk koppling färdigt inbyggd.Lasbilsväxellåda är onödigt stor, riktningsomkastare och rätt utväxling går väl med två kugghjul..
Hm, min text försvann
Men jag skrev att om man vet vilken pump det är på lastbilen då vet man vilken hastighet den ska snurra.. kan inte behövas stor motor för att dra den pumpen, finns väl motorer med olika hastigheter ? Annars bara att dreva med kätting o kugghjul som påfyllningsskruvarna har..(Tex Jussi-sädskruv).
Återgå till Projekt/renovering/restaurering
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster