|
|
| Författare |
Meddelande |
Bm650 Blev medlem: Nov 07 Inlägg: 2

|
Skrivet: 13:31:41, 10-02-2010
• |
|
|
Hej..
Jag ska montera på o fast bocken nu på Volvon är tänkt,
har ingen koll på hur mycket kraft det ligger bakåt mot kylaren och hur starka stag/stävor det behövs bakåt mot kylaren.
1.Om man sätter rundjärn från bocken på 30mm ner till stagen under fotstegen på kofångaren räcker det? "
på bocken sitter det nu ett stag tvärs igenom med ett yttermått 42mm sticker ut 300mm per sida just nu uppe vid nr:skylten
2. Om man svetsar/bultar på plattor på 5-6mm uppe på fotstegen (plattorna) sen rundjärn upp till bocken ?
3. Under bilen på bockfästet sitter det ett stag tvärsöver bilen med ett hål i som är 28mm
om jag stoppar i ett axelstål på 25mm där i då får jag "tappar" på 100mm långa som sticker ut ur röret under bilen som jag kan
sätta stöttorna från upp till bocken ? vill inte ta upp hål i fronten vid kylaren bara för bockfästen heller
Vill ha lite tipps hur man fixar fästen på enkelt och hållfast sätt.
e-post = jmr@swipnet.se |
Senast ändrad av Bm650, 13:32:36, 10-02-2010, ändrad totalt 1 gång
|
|
|
|
Upp :: Tillbaka |
|
 |
BegReg: köp och säljsajt för entreprenad och transport |
 |
emil.jönsson Från: Klamby Blev medlem: Jan 08 Inlägg: 126
Maskin: Fordson Major -55

|
Skrivet: 09:27:13, 10-03-2010
• |
|
|
| Det ända tipset jag kan ge dig är att prova. Bygg ihop nått och se om det funkar och funkar det inte är det ju bara till och bygga nått nytt och se om det funkar. Det är det bästa sättet att hitta en lösning på även om det blir en del extra skruvande innan man får ihop det. |
|
|
|
|
|
Upp :: Tillbaka |
|
 |
|
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet Du kan inte svara på inlägg i det här forumet Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet Du kan inte rösta i det här forumet Man kan inte bilägga filer i detta forum Man kan inte ladda ner filer till detta forum
|
|