Forumindex

ForumindexForumindexDownloads

Visa forum för datorns webbläsare

ForumindexDiverseAnnonstips

Bedragare på nätet?

4049 inlägg • Sida 39 av 270
Tipsa om maskinrelevanta annonser på blocket eller på andra ställen.
Vår partner:
Bild

ErikPetersson

09:29:19, 01-06-2010

Det är inte säkert dom sitter i Egland ens? Kan väl sitta varsomhelst där det finns en dator? Dom är nog inte speciellt bra på något och därför dom måste hålla på med bedrägerier som dom som tur är inte heller är särskilt bra på. Nyt svar idag:

"Hello,

The problem is that i am working and i don't have time to meet you and sell the excavator and for this reason i want to use the services of the company because is the best solution in this situation.The excavator and documents is in their possession already.If you accept the conditions give me your full name and address complete so i can start the transaction with the company.
The company will contact you with more informations regarding the payment,transport,tracking etc.

Thank you,"

Mitt svar:

"I suppose the company then can supply me with the information about the serial number. Kindly again ask you about their e-mail adress so i can get i touch with them.
Regards
Erik"



chiboogi

15:25:43, 01-06-2010

tjenare alla, är jag helt ute å cyklar lr är det här en jävligt billig maskin? :o

http://www.blocket.se/stockholm/Caterpi ... m?ca=4&w=3

för bra för att vara sant lr? med tanke på andra pris på blocket på liknande maskin
Senast redigerad av chiboogi 15:29:55, 01-06-2010, redigerad totalt 2 gånger.


chiboogi

15:34:12, 01-06-2010

som jag misstänkte då :)

PerJohansson

15:34:24, 01-06-2010

Om man kollar på träden ser det inte ut att vara i Sverige, och direktöversättningen av "buckets" för ju tankarna till andra exempel i bedragartråden...

Holger

15:36:04, 01-06-2010

Jag slår ihop trådarna nu.

thomas.wiklund

16:43:14, 01-06-2010

Här har dom hittat bilderna till Caterpillar 305CCR 2007:

http://www.tradingpost.com.au/Rural-Mac ... e&AdOnTop=

/Thomas


buurt

14:10:35, 02-06-2010

Dagens traktorbedrägeriannons:

http://www.blocket.se/klippan/John_Deer ... ?ca=16&w=3


Bild



En av de sämre på ett tag dock.
De verkar ha tappat stinget...


Ha en fin dag!

mvh Alex

Robban_C

20:54:45, 02-06-2010

Idag hörde jag om en annan form av nätbedrägeri:
I bedrägeriet ingår ttre personer varav två oskyldiga:
1. Bedragaren.
2. Säljaren, i detta exempel av beg barnkläder. Oskyldig.
3. Köparen, i detta exempel av en beg digitalkamera. Oskyldig.

Bedragaren ringer en annonsör, i detta fall en säljare av beg barnkläder. "Jo, jag köper kläderna av dig för 300:-. Vad har du för kontonummer?".
Bedragaren har dessutom en annons ute där han/hon annonserar ut en skaplig digitalkamera för 3500:-. En intressent ringer upp och han och bedragaren "gör affär".
"Hur ska jag betala?"
"Betala till mitt kontonummer." varvid bedragaren uppger kontot som tillhör han/hon som säljer barnkläder.
Kameraköparen för över 3500:- till klädsäljarens konto.
Efter ett par dagar ringer bedragaren upp klädsäljaren och säger att "Fan, jag råkade göra fel och satte in hyran på ditt konto. Men du, jag har en polare som ska nästan dit du bor. Kan du ta ut dom felande pengarna och överlämna dom till honom tillsammans med kläderna?".
Ja, går dom på det så är bedrägeriet ett faktum.
Han som skulle köpa kamera blir förbannad på hon som sålde barnkläder och sen står ord mot ord men ingen vet vem bedragaren är.
Motvilligt måste jag säga att bedragarna är smarta och kreativa!

För övrigt är det kul att den här tråden snurrar på utan mitt deltagande. :thumme: :thumme: :thumme:
Har slutat på forumet!

jörgen.ottosson

22:01:07, 02-06-2010

Robban_C skrev:.....................
För övrigt är det kul att den här tråden snurrar på utan mitt deltagande. :thumme: :thumme: :thumme:


:klia: ...utan Robban....hur menar du då?



:lmao:

Robban_C

22:37:55, 02-06-2010

Jag menar att det var jag som startade eländet. Ja, tråden alltså, inte bedrägerierna. :grin:
Men det rullar ju på bra med att medlemmarna håller koll och jagar bedragare utan att jag behöver göra det. Jag kan luta mig tillbaks och bara njuta. :grin: :mrgreen:
Har slutat på forumet!

jörgen.ottosson

21:28:44, 03-06-2010

..tänkte väl närmast på slutet av citatet "...utan mitt (robbans) deltagande" ......du är ju kvar vad jag kan se :grin: (..och inget fel med det, tvärt om! :thummar: )

63an

21:49:22, 03-06-2010

Äsch, han smygpunkar bara :desperado:

Robban_C

20:18:33, 04-06-2010

jörgen.ottosson skrev:..tänkte väl närmast på slutet av citatet "...utan mitt (robbans) deltagande" ......du är ju kvar vad jag kan se :grin: (..och inget fel med det, tvärt om! :thummar: )

Jaså, du menar så.
Jag menade att jag inte har varit så aktiv i bedragarjakten på ett tag men det behövs ju inte etresom det finns så många andra som är det.
Har slutat på forumet!

1 person gillar det här inlägget.