Jag fick till slut tag i skims-metall på 0,1mm för att få lagret att sitta fast igen.
Och fått upp lådan i traktorn, nytt elsystem, en del nya slangar m.m.
Startar äntligen upp, och lådan läcker fortfarande
Så det blev att ta ner allt igen här nu i veckan, gick ju betydligt fortare än första gången i alla fall.
Det verkar läcka runt packningen (som jag bytte i renoveringen) för ingående
axel mellan konverter och pumpen. Såg inte spår av någon
olja i retur rören så kanske att det är stopp i returen på nått sätt som gör att oljan tvingas ut vid axeln?
Tyckgivaren för konverter pumpen visade max på 16 bar hela tiden, innan jag tog isär den så låg normaltrycket på 11 bar vilket är normalt. Men kan även vara nått annat fel med att det typ var -20 i veckan när jag grejade.
För att felsöka mer nu behöver jag mer olja, i specen står det ATF-A eller Ford M2C-41-A eller B. Den senare har jag sökt på och hamnade då bland annat på Q8 T1000 olja som är universal olja 10-30W för våta bromsar. Denna kostar hälften mot ATF så det hade ju varit fint om man kunde ha sådan i stället?