Beror helt på vilken spridarhylsa som väljs.
De som är "snekapade" längst ner i samma vinkel som spridarna lutar (märkat med ett "jack" i ovankanten som visar åt vilket håll de ska sitta) går att monterar med toppen kvar på motorn. Om bara de gammla hylsorna går att demontera helt...
Hylser med rak nederkant ska tass av jämns med packningsytan efter monteringen.
Det bästa är att demontera toppen, ta ur hylsorna, rengöra anl.ytorna, provmontera hylsorna UTAN
O-ring (för att se att de går i hela vägen ner), montera o-ringarna, montera hylsorna (med rätt verktyg), provtrycka toppen (så att det verkligen blev tätt..) och till sist slipa ner hylsornas "utstick" i samband med planslipningen av toppens packningsyta.
Erfarenhet är inget som går att köpa, det måste man slita hårt och länge för att få tillgång till!
Inte dött, -bara tröttnat och slutat att skriva på forumet...