Hej!
Har alla L50´n, B´n och C´n problem med hydrostaten eller är det på de tidiga? Hur är de små Zettelmeyer avkommorna, L35 t.ex. skulle mest flytta fram ensilage och strö med den, hantera gödsel m.m.?
björn h skrev:vad jag vet så bero problemet på vad man har för körning, och hur ofta man byter hydralolja, var och tittade på en L50D för några år sen och den hadde gått ca 12000 tim uta att man bytt hydrostat, någon annan L50B eller C vi tittade på var det bytt på vid ca 6000 tim.
LeifAndersson skrev:Du har ju den första L50:in den har vanlig hydraultransmission och är närmast skottsäker. Zettelmeyer och små Volvon funkar i stort sett bra i hydrostaterna. Men den första L50:in (utan bokstäver) är en toppenmaskin utan några riktiga svagheter.
AntonNormark skrev:Förstå vilken perfekt maskin man fick om man parade ihop en l50E med drivlinan från en jcb...
LeifAndersson skrev:Du har ju den första L50:in den har vanlig hydraultransmission och är närmast skottsäker. Zettelmeyer och små Volvon funkar i stort sett bra i hydrostaterna. Men den första L50:in (utan bokstäver) är en toppenmaskin utan några riktiga svagheter.
Robban_C skrev:Vad är det som gör att det är en "vanlig hydraultransmission " och inte en hydrostat?
Jag trodde det var converterlåda med power shift i första L50?
Återgå till Hjullastare/minilastare
Användare som besöker denna kategori: Google Adsense [Bot], M.Aronsson och 14 gäster