Erland Karlsson skrev:Tycker mej ha sett en hop hjullastare med gul femtiskylt bakpå?
Vill minnas att L50 gör typ 43 eller nåt.
Ja, det är inget problem att få köra 50 med MR2 (om dom är konstruerade för det).
Moderator: Moderatorer
Erland Karlsson skrev:Tycker mej ha sett en hop hjullastare med gul femtiskylt bakpå?
Och ett MR måste kunna utföra ett självständigt arbete (typ lastare eller bakmonterad kran). Dessutom får ett MR inte transportera material ute på väg.
Tror jag.
Robban_C skrev:Erland Karlsson skrev:Tycker mej ha sett en hop hjullastare med gul femtiskylt bakpå?
Ja, det är inget problem att få köra 50 med MR2 (om dom är konstruerade för det).
rikard_e skrev:Tack Erik, alltid kul att få veta lite, läste Nihléns teknik, han hade en recension om volvo bm 650, kändes som han vinklade den som vääääldigt törstig enligt mig
Inte för att vara sån, men säger Nihlen något så är det tvärt emot
emil.jönsson skrev:rikard_e skrev:Tack Erik, alltid kul att få veta lite, läste Nihléns teknik, han hade en recension om volvo bm 650, kändes som han vinklade den som vääääldigt törstig enligt mig
Inte för att vara sån, men säger Nihlen något så är det tvärt emot
Har med prenumererat på hans tidning, men allt han skriver är enligt mig endast hans egen uppfattning.
För 650in är enligt honom en av dom törstigaste traktorerna du kan hitta men köper du en 810 så köper du världens mest ekonomiska traktor![]()
Tror snarare att han gillar 810an och därför är den så bra, men han gillar inte 650in och därför nervärderar han den![]()
OBS, detta är min egen uppfattning...
, den börjar ju trots allt närma sig 9000t.Tack Erik, alltid kul att få veta lite, läste Nihléns teknik, han hade en recension om volvo bm 650, kändes som han vinklade den som vääääldigt törstig enligt mig
Det där är lite som dom som ojar sig över bränsleförbrukningen på en gammal jänk. Den går ju bara några hundra mil om året så det spelar väl ingen roll om den tar 1,5 liter milen.
Däremot får ju bruksbilen (eller en traktor som går mycket) gärna gå lite billigare. Det är ju där det blir pengar av det.
Har jag missat nått, håller du på och bygger? eller vad?
och dessa funderingar finns i en tråd eller?
Återgå till [Traktorer] Allmänt
Användare som besöker denna kategori: 161A, arnold torparn, Svinghammar och 1 gäst