Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexJord- och skogsbruk, fastigheterFastigheter, mark och byggnader

Viv vilken spännvidd skenar priset på takstolarna?

47 inlägg • Sida 4 av 4
Diskutera bygge av fastigheter, lador, maskinhallar mm här, även vägbygge och -underhåll passar in här.

dogen

#46 » 09:40:34, 11-04-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Blom: Så off-topic är du väl inte? :) Du verkar ha koll på det och får gärna dela med dig. Åtminstone jag tycker att dina träkunskaper är ytterst intressanta!
Volvo BM 650
Volvo EC 55 - http://www.maskinisten.net/viewtopic.ph ... 290#127290
- älskar filmer på mustiga grävare som stånkar dieselrök och svettas hydraulolja!
Användarvisningsbild
dogen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:38:09, 12-02-2007
Ort: Bjästa
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)



Grett

#47 » 18:10:06, 11-04-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Robban_C skrev:Och högre "C-siffra" är bättre?
Vill veta vad jag ska glo på nästa gång jag ska köpa reglar. :grin:


Japp, högre är bättre!

Blom 1 skrev:De ställen jag besökt slutade med "stressen" som böj provaren kallades för 15-20 år sedan, vet bara ett ställe där det sitter en innan en scanner, det är hos en mkt stor limträ tillverkare.
Men detta sker nog bara på konstruktionsvirke, läkt ämnen i T-klass tror jag fortfarande sorteras manuellt (gjorde i alla fall det 8 år sedan när man stod med denna skit)

Det finns ju även möjlighet att röntga virket när den går genom en scanner men nu :back_to:


Jag har nog bara sett en "stress" men det är ju 20år kom jag på nu :)
Hos sågen i byn kan man ia köpa stämplat virke och jag har inte haft tillräckligt stor anledning att kolla hur dom gör idag.
Grett
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:18:15, 05-08-2008
Ort: Norrland
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: BM425 Terrier -59


Återgå till Fastigheter, mark och byggnader

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bülow och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se