|
|
| Author |
Message |
AMA21
Mer än 10 inlägg
Maskin: Åkerman H10Mb Lundberg 341 AMA Kompressor 21m3 Muskeg MM71 (Linjemaskin) John Deere 2130

|
Posted: 22:31:08, 07-05-2012
|
• |
|
|
|
Hei! Bruk litt vald ja, Vri/Rist med en rørtang, mens du samtidigpresser oppover ved hjelp an 2 flatjern fks. |
|
|
|
|
|
Back to top :: Tillbaka
|
|
|
BegReg: köp och säljsajt för entreprenad och transport
|
|
Ratiosphere
Mer än 10 inlägg

|
Posted: 18:53:02, 08-05-2012
|
• |
|
|
Nu fick jag bort den efter lite knackning. Jag körde som Turbodiesel beskrev. Resultat: det kom inget bränsle från spridaren. Det pulserade luft från motorn upp ur hålet där spridaren satt.
Så, vad gör jag nu? Lämna tillbaka pumpen hos Laholms? |
|
|
|
|
|
|
|
|
Turbodiesel
Mer än 500 inlägg
Maskin: Atila 1200 2st IH B275 IH BWD6 Allt Truck Hanomag Matador Fordson Major Fordson Power Major Fordson Dexta Åkerman H11B Hyster Challenger 50

|
Posted: 00:20:21, 09-05-2012
|
• |
|
|
Vad var problemet med den gamla pumpen?
Gav den upp på direkten, eller blev den gradvis sämre?
Du får väl prata med Laholms, risken är att du blir utan pump. Jag tror inte de renoverar den åt dig.
Allt beror på vad du gav för den, samt vilket skick din gamla befinner sig i.
Kanske är det bäst att lämna bägge till dieselfirman för utvärdering. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ratiosphere
Mer än 10 inlägg

|
Posted: 08:03:05, 09-05-2012
|
• |
|
|
Turbodiesel skrev: | Vad var problemet med den gamla pumpen?
Gav den upp på direkten, eller blev den gradvis sämre?
Du får väl prata med Laholms, risken är att du blir utan pump. Jag tror inte de renoverar den åt dig.
Allt beror på vad du gav för den, samt vilket skick din gamla befinner sig i.
Kanske är det bäst att lämna bägge till dieselfirman för utvärdering. |
På den gamle hade gasreglaget hängt upp sig på något vis. Kunde bara stänga den med stoppvajern. Nu har jag dock vart inne i den och kollat och hittat en lös del, förmodligen från den smala delen av pumpen. Och tändningsinställningen är rubbad.
Gav 2500+moms hos Laholm, kan lämna tillbaka den då den har garanti i en månad till. Hittat en annan CAV på Blocket, men vet ej i dagsläget om den är testad eller om den fungerade innan den blev demonterad. Hittade också en kille som renoverar Perkins/CAV-pumpar. Han vill ha 4000 för en renoverad. Så långt tänker jag ej gå dock, så allt hopp går till den andre på Blocket eller om Laholm råkar ha en annan.
En sak till. Vad händer om man justerar spridarhuvudet? Råkade skruva lite där när jag försökte lista ut hur man tog väck spridaren enklast.
Kanske lämnar in den gamle hos MM. Inte lönt att lämna in den "nya", gav ju rätt så mkt för den. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You cannot attach files in this forum You cannot download files in this forum
|
|
|
|

|
|