Dieselmann skrev:jasså er dom tørstiga ?
Det er ettermontert turbo så det står at det skal være 150Hk.. men det er vel bare en gjettning
Äldre JD är betydligt törstigare vid vägkörning än en 2650 och även långsammare...
Skillnaden mellan de minskar dock vid belastning (urtagen effekt kostar alltid
bränsle oavs märke) men då medeleffektuttaget under transport inte är så högt så skiljer det en hel del mellan de ute på väg.
Just 4040 (minsta modellen av den Amerikanska serien) har den lilla (Tyska?) motorn och den är faktiskt lite mera sparsam med bränslet än sina större syskon vid lätt och medeltung körning.
Og det står at den går 36km men volvo bm 2650 som jag provade er jag sikker på måtte gjøre ihvertfall over 40km da Masseyn jeg pleier å bruke gjør 37km og det gikk fortere en det synes jeg.
noen som har en formening om hur fort en Volvo Bm 2650 med 600/65-38" bakhjul og 2550Rpm går ? 42kmt?
En 2650 gör inte 42 km/h med den däcksutrustningen (600/65-38" motsvarar 18.4-38" i rullningsomkrets) möjligtvis de kommer upp i det med 20.8-38" (som de flesta är utr. med).
ingen som vet maxstorlek og evnt hva er best ved mye vegkjøring.
20,8-38" og inte
traktor mønster er vel kanskje bra ved vegkjøring eller hur?
20.8-38" med "ent.mönster" är nog bästa valet vid ren vägkörning. Det enda däcket som är något större och som jag vet får plats är 700-38" Trelleborg TWIN, men de är både dyra i inköp och olämpliga till transp.körning.
Sen tror jag att jag på bild sett en 2650 med 710/70-38"
däck (motsv. 20.8-42" i rull.omk) men det borde bli väldigt tight (kanske var redan slitna däck de hade monterat).
Erfarenhet är inget som går att köpa, det måste man slita hårt och länge för att få tillgång till!
Inte dött, -bara tröttnat och slutat att skriva på forumet...