Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Inköp av BM35 -58

4 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

Rolf Johnson (trådstartaren)

#1 » 23:27:42, 16-02-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hallå alla glada!

Skrev ett litet debattämne och dryftade ämnet MF65. Nu bidde det inget med den affären utan jag ramlade på en tämligen fin BM35 från 1958. En viss skillnad, jovisst, men det var nån slags magkänsla som trädde in när jag körde BM-traktorn så... jag slog till. Ska iväg o hämta den imorgon. Bil, 35 km norrut o traktor hemåt i sakta mak. Bra ahoppas att den funkar hela vägen hem :driver:

Om det är någon som har några tips o råd om BM35, så säg till. Fö. saknade den bakskärmar, så det är jag redan nu på jakt efter. Antagligen fick skärmarna inte plats riktigt när de monterade på bågen o måhända ville de förra ägarna inte modifiera för mycket så... är det någon som har ett par, oavsett skick så hör av er!

Här kommer en kvällsbild på den Bild
Rolf Johnson
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 12:37:28, 29-01-2008
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM 400 -69 med lastare
BM 36 -58



Lars S

#2 » 16:06:14, 20-02-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ser fin ut fast det var lite svårt att se av det mörka kortet.
Skärmar kommer inte bli något problem att hitta då dom är samma på hela 30 serien, bensin som diesel.

/Lars
Lars S
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 12:58:27, 02-12-2007

Rolf Johnson (trådstartaren)

#3 » 15:02:50, 22-02-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nej, det var inga problem faktiskt :razz:
Hittade ett par tämligen omgående på TraktorDemo utanför Torsby. Han tog 600 för ett par. Lite ytrost på insidan, men fräscha i övrigt. Det enda som bekymrar just nu är att det puffar lite vid det som kan kallas vevhusventilationen samt vid oljepåfyllningslocket... så antagligen pyser det tillbaka en del avgaser. Fö. är den snäll o hyfsat lättstartad med ett snikbatteri från Biltema. Vattenpumpen läcker lite, men det är en billig operation :eat:
Lägger upp fler bilder så snart jag hinner. Säljer måhända traktorn i vår eftersom jag inser att den är lite för stor. Vi får se. :skriva:
Rolf Johnson
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 12:37:28, 29-01-2008
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM 400 -69 med lastare
BM 36 -58

arnfinn

#4 » 05:18:46, 24-02-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

Stor? Jo den er vel det relatert til den beskjedne effekten i motoren, 42,5 hk på fullt flås, dvs 1800 omdreininger.

Har en 36'a selv og en 55 :thummar:
arnfinn
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 16:43:21, 22-12-2007


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: objornvold och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se