johnerik skrev:Hej!
Först vid varvtalet 1500-1600 börjar min ÖSA 250 förflytta sig. Bromsen släpper vid drygt 1400. Enligt instruktionsboken så ska dragvarvtalet vara 1100-1150 så jag vill sänka till den nivån.
En sak om dragvartalet som jag observerat på ÖSA 250 är att det höjs i takt med att man vrider ner potentiometern. Så om dit dragvarvtal är för högt så kan det vara ett fel på potoentiometerns
inställning alternativt att potentiometern är "korrumperad"/felaktig.
Har själv aldrig haft anledning att bryta plomberingen på en styrförstärkaren för att "ratta" på potentiometrarna.
Att dragvarvtalet höjs är en fördel under förflyttning under upparbetning med processorskördarversionen, då man vill ha ett arbetsvarvtal på typ 1600 rpm. Och ett dragvarvtal på typ samma
varvtal. Nu kommer jag inte ihåg i detalj hur det fungerade men jag har för att med arbetsvarvet ilagt vilket varvtalsgivaren känner samt potentiometerin nedvriden till lämplig styrfart så behövde man bara aktivera körpedalen för att smyga maskinen till en ny position. behövde man högre hastighet så gasade men lite extra.
För övrigt om funktionerna i stryförstärkaren 1020B så har jag ingen manual. Däremot har ja manualen till efterföljande modellen TC90
LÄNK