Ursäkta om jagkommenterar på en annan tråd.
Har ögnat igenom all 195 kommentarerna i den tråden du länkade till men kunde inte hitta den kommentar där problemet med sjunkade bom blev löst.
Jonas Ryrfeldt skrev: Däremot sjunker bommen olika fort/mycket beroende på om jag sänkt eller lyft innan jag släpper spaken.
Om sjunkningen upphör så kan det ju bero på att trycket minskar pga att hävstängerna ändras.
Men en annan sak som slog mig vara att riktningsventilsliden kanske kärvar och tar en längre tid på sig att komma till neutralläge så arbetsporten står öppen till tank ett antal sekunder.
Var det så att det inte blir nån betydande sjunkning efter att man lyft bommen, men däremot efter att man sänkt bommen och stannat sänkrörelsen? Eller vice versa.
Sen är ju huvudsliden pilotstyrd och ovanstående fenomen skulle ju kunna uppstå om pilotservotrycket inte dräneras direkt när spaken släpps och det fördröjer då huvudslidens återgång till neutralläge.
Läste ju att Rydfeldt bytte kolvtätningarna. Har du nån snabb uppdatering på hur problemet med den sjunkande bommen löstes?
Om du inte vill ha den här konversationen i den här Kubota-tråden så kan du skicka på PM